• Acusticat

Dilema D05: La electrificació del transport, motor de canvi del paisatge sonor urbà

Actualizado: 4 may

Gestionat per: GrausTIC

Coordinació: Robert Barti GrausTIC rbarti@graustic.cat



Abstract:

Queda poc més d’una dècada per deixar de fabricar motors de combustió interna, segons els recents acords del COP26. S’espera que la reducció del nivell sonor als carrers de les ciutats es reduirà notablement. No obstant, la Directiva Europea 2017/1576, estableix que tots els vehicles elèctrics han de emetre so per ser detectats, a velocitats inferiors als 30 Km/h. Els canvis obren diversos interrogants.


A qui va dirigit? Professionals en general del sector acústic, Entitats de control, Tècnics municipals, Gestors del vector contaminació acústica, Legisladors, Advocats,...


Descripció:

La reducció del nivell sonor produït pel trànsit als carrers de les ciutats, pot ser una realitat properament. El canvi de tecnologia en la motorització, comportarà una sèrie de canvis que caldrà tenir en compte. La incorporació del avís sonor AVAS, pels vehicles més silenciosos, pot semblar un contrasentit per a la població.


El repte seria debatre entre els agents implicats quins aspectes s’han de tenir en compte davant aquest nou escenari. Es proposen una sèrie de qüestions per debatre:

1. La reducció del nivell sonor serà realment destacable?

2. El sistema AVAS, es realment la millor solució? Serà permanent?

3. L’aïllament acústic de les façanes dels edificis, podria ser menor, alleugerint estructures i costos?

4. La cacofonia dels sons AVAS, pot esdevenir un nou focus de molèstia pels ciutadans?

5. La administració hauria de donar exemple electrificant els serveis com la recollida de residus i la neteja de carrers?

6. El criteris de disseny del paisatge sonor, canviaran amb la electrificació?


Etiquetes: Electrificació, AVAS, silenci, so, paisatge sonor.

116 visualizaciones0 comentarios