top of page
Acusticat

Dilema D09: El rol de la recerca en la resolució de problemes d’acústica

Actualizado: 2 jun 2022

Subtítol: Com universitats i empreses afronten els reptes de la societat Gestionat per: La Salle – Universitat Ramon Llull Coordinació: Marc Arnela La Salle – Universitat Ramon Llull marc.arnela@salle.url.edu

Abstract: La recerca, el desenvolupament i la innovació són claus per a donar resposta a les necessitats de la societat. En aquest dilema experts en l’àmbit de la recerca en acústica debatran sobre la seva importància i el seu paper en la resolució de problemes reals. Descripció: La societat del coneixement té com a pilar fonamental la recerca, el desenvolupament i la innovació.


Tots tres factors són importants per a generar el coneixement que permet donar resposta als diferents reptes que presenta la societat. Típicament la recerca es du a terme en l’àmbit acadèmic públic i privat (universitats i centres de recerca), però també en la indústria, cadascun però amb una mirada diferent. I és en la col·laboració entre els dos mons on poden sorgir sinèrgies de gran interès.


En aquest repte diferents experts en l’àmbit de l’acústica parlaran dels seus camps d’investigació i exposaran els darrers avenços que s’han dut a terme així com de la seva rellevància en l’àmbit de l’acústica. Es debatrà també sobre l’equilibri que s’ha d’aconseguir entre recerca fonamental i recerca aplicada, així com del seu rol en la societat.


Finalment el debat s’obrirà al públic per tal de detectar quins poden ser els potencials problemes a resoldre en l’àmbit de l’acústica.


PONÈNCIES PRESENTADES:

La recerca en acústica a La Salle-URL

Marc Arnela GTM Grup de Recerca en Tecnologies Mèdia, La Salle, Universitat Ramon Llull


La recerca en vibro-acústica a ICR

Ester Cierco ICR, Ingeniería para el Control del Ruido


La recerca en acústica (i vibracions)

Arnau Clot Razquin LEAM-UPC

Etiquetes: R&D, recerca fonamental, recerca aplicada, innovació, reptes

219 visualizaciones0 comentarios

Comments


bottom of page