Subtítol: De l’experiència del projecte LIFE+ DYNAMAP
Gestionat per: Grup de recerca en Tecnologies Mèdia (La Salle)
Coordinació:
Dra. Rosa Ma Alsina-Pagès (rosamaria.alsina@salle.url.edu)
Grup de recerca en Tecnologies Mèdia (La Salle – URL)
VÍDEO DEL REPTE:
PONÈNCIES PRESENTADES:
Dra Rosa Ma Alsina del GTM (La Salle)
Marçal Serra (CESVA instruments)
Julia Camps (Ajuntament de Barcelona)
Abstract: La directiva europea END descriu com les grans ciutats han de mesurar els nivells de soroll de trànsit que hi ha als seus carrers. Però no només el trànsit causa un soroll molest per als ciutadans, també l’oci o les obres al carrer impacten cada dia a la vida i a la salut de la gent. La mesura del nivell de soroll al carrer, així com la identificació de la font del soroll, és un dels reptes que afronta a dia d’avui el mapatge dinàmic de soroll.
A qui va dirigit?: Tots els públics
Descripció del REPTE
La directiva europea END detalla com les grans ciutats han de mesurar els nivells de soroll de trànsit que hi ha als seus carrers. Però a dia d’avui, i amb les noves directrius de la ONU publicades a finals del 2018, ja se sap que no és només el soroll de trànsit que és perjudicial per a la salut de les persones, sinó sorolls que són urbans però provenen de l’oci, o de les obres al carrer. En aquest sentit, poder mesurar de forma automàtica el soroll que prové de cada tipus de font de soroll (trànsit, oci, obres, etc.) té una vessant tecnològica, que respon a la viabilitat d’automatització de la mesura en funció del tipus de font, però també una vessant que prové del tipus de localització de la mesura i dels tipus de sorolls més crítics en cada zona. Pel que fa a la primera vessant, es detallaran els resultats del projecte LIFE+ DYNAMAP, finalitzat el passat Juliol després de 5 anys de treball en dos pilots (Roma i Milà). També per a poder discutir la viabilitat de la detecció automàtica, des d’empreses que fabriquen instrumental de mesura de precisió (CESVA) es plantejaran les línies de futur dels dissenys de sensors intel·ligents. Pel que fa a la segona vessant, es discutirà quins tipus de soroll són els que més afecten als ciutadans i quins tenen un impacte rellevant en la salut de la ciutadania, seguint l'informe publicat per l'OMS el 2018. Sense oblidar mai quines són les necessitats reals que es presenta des de la gestió del soroll en les grans ciutats, com Barcelona (Ajuntament de Barcelona). L’objectiu central del repte és presentar la necessitat d’ampliar el coneixement que es té a dia d’avui sobre els tipus de sons que ocorren en un entorn urbà i quins són més rellevants per a la vida de les persones, i quant de lluny estem de poder mesurar automàticament les tipologies de so i el seu nivell als nostres carrers.
Etiquetes: Soroll urbà, esdeveniment acústic, soroll de trànsit, mapes dinàmics, monitoratge
Commentaires